Da Willem-Alexander bare måtte….

Crown Prince Willem-Alexander

HELT KONGE!  Nederlands kong Willem-Alexander er kjent for å være en jovial og gemyttlig herremann, som ikke bare drikker vann. (Scanpix/ntb)

HEKT KONGE! Nederlands nye konge er en gemyttlig og jovial herremann , som liker å gå på pub. I yngre dager ble han kjærlig omtalt som Prins Pils av siner landsmenn, fordi han var så glad i Heineken. I sannhet en av gutta…

Mannen som tirsdag blir Nederlands nye konge er en jovial og gemyttlig herremann – full av humor og godt humør. . I et tv-intervju i forkant av tronskiftet tirsdag understreket han sterkt at han ikke er så opptatt av protokoll og etikette .    

BURSDAGSBARNET: Lørdag fyller Prinsen av Oranien, eller kronprins Willem -Alexander av Nederland, sdom vi gjerne sier, 46 år. Tirsdag blir han sitt lands første konge på 122 år - etter tre regjerende dronninger. (Scanpix)

BURSDAGSBARNET: Lørdag fyllte  Prinsen av Oranien, eller kronprins Willem -Alexander av Nederland, sdom vi gjerne sier, 46 år. Tirsdag blir han sitt lands første konge på 122 år – etter tre regjerende dronninger. (Scanpix/ntb )

 – Folk må få  kalle meg hva de vil, sa han blant annet . – Jeg kommer til å være konge, men også et menneske.

Og nettopp Willem-Alexanders menneskelige side har nederlenderne lært å sette stor pris på. I mange år ble han således kjærlig omtalt som Prins Pils i sitt hjemland – fordi han ikke la skjul på at han gjerne gikk på pub med sine medstudenter – for å  nyte Heinekens deilig skummende pilsner- øl.

Wk hockey final men Netherlands against Australie

 Selv har  jeg faktisk også en liten, sjarmerende historie om joviale kronprins Willem Alexander , som både viser hans befriende mangel på etikette,  hans sans for godt øl – og hans svært så menneskelige side…
( Men det er kanskje best jeg forteller den før han blir konge – så jeg ikke risikerer å bli anklaget for majestetsfornærmelse… he he )

I NORGE: Dronning Beatrix og sønnene (fra v) Willem-Alexander, Constantijn og Johan Friso på kongeparets sølvbryllupscruise på Vestlandet i 1993. Alle bærer den spesielle genseren , som var en gave fra dronning Sonja. Prins Claus var også med på cruiset, men han var indisponert noen av dagene... (Scanpix)

I NORGE: Dronning Beatrix og sønnene (fra v) Willem-Alexander, Constantijn og Johan Friso på kongeparets sølvbryllupscruise på Vestlandet i 1993. Alle bærer den spesielle genseren , som var en gave fra dronning Sonja. Prins Claus var også med på cruiset, men han var indisponert noen av dagene… (Scanpix/ntb)

 Da den nederlandske kronprinsen gjestet Norge under OL på Lillehammer i 1994, var han en ivrig tribunesliter under skøyteløpene i Vikingskipet på Hamar.
Ja, sporty Willem -Alexander prøvde seg til og med på skøyter ute på isen – sammen med sitt hjemlands skøytehelter.
(Men det hjalp jo bare så veldig  lite – mot vår egen Johan Olav Koss…)

PRINS PÅ ISEN: Under OL på Lillehammer i 1994 trente Willem-Alexander flere ganger på isen i Vikingskipet sammen med sitt hjemlands skøyteløpere. Han bærer som vi ser genseren fra Silver Cruise på Vestlandet året før. (Scanpix/ntb)

 Under sine besøk på Hamar var den nederlandske tronfølgeren, som den gang var 27 år,  også en flittig gjest på den populære skøytepuben “Siste Indre”.
Både sammen med nederlandske skøyteløpere og med andre jevnaldrende  kongelige.

Og det var der det skjedde en sen kveld. Etter diverse øl, måtte bare Willem-Alexander….
Og han stilte seg i køen til herretoalettet…

BURSDAGSBARNET: I dag fyller Prinsen av Oranien - eller kronprins Willem-Alexander av Nederland, som vi gjerne sier 46 år. Tirsdag blir han landets første konge på 122 år ! (Scanpix)

BURSDAGSBARNET: Lørdag fylte Prinsen av Oranien – eller kronprins Willem-Alexander av Nederland, som vi gjerne sier 46 år. Tirsdag blir han landets første konge på 122 år ! (Scanpix/ntb)

 Men køen var laaaang – og gode råd var dyre…

 Da strenet Willem-Alexander  sporenstreks  ut av puben – og inn i bakgården til Hamar Arbeiderblad like ved, der han fikk lettet på trykket…

Og så tilbake til “Siste indre”, der det trolig ble et par øl til…

Crown Prince Willem-Alexander

 Vi har historien fra en svært så troverdig kilde – som visstnok var der i samme ærend!

 Og kongebloggen synes det er betryggende å vite at Nederland nå får en konge som  er løsningsorientert – og som liksom alle oss andre virkelig selv  har følt på kroppen hva det vil si å være menneske…

 

Kjell Arne Totland signatur

209 tanker om “Da Willem-Alexander bare måtte….”

  1. Unnskyld min uvitenhet …. Jeg kjøpte et SUMO abb. for en mnd igår, for å se en kamp på TV2 Sport premium 5 . Har den på en kanal på TV’n min. Kan jeg bare rett og slett se den der ???

  2. Hei Marius! Har du et saksnummer på din henvendelse? Vi kan undersøke dette nærmere for å se hva som kan være årsaken til at dere opplever dette problemet.

  3. Har Samsung 55″ UEF8005, har kontinuerlige problemer med appen til sumo. Får beskjed om at “nettverkskoblingen har falt ut, sjekk at enheten din er koblet til internett” – hele tiden, selv om det ikke er noe feil med nettfordindelsen. Jeg har et veldig stabilt nett, og tilsvarende applikasjoner fungerer fint. Håper dere har en løsning for dette?

  4. Hei!

    Sjekk da gjerne om det foreligger oppdateringer til programvaren til din TV 🙂 Hvis ikke appen dukker opp etter eventuell oppdatering kan du gjerne sende modellnummer programvareversjon til vår supportavdeling sumo@tv2.no så undersøker de dette nærmere!

  5. Hei. Jeg søker etter tv2 sumo i smart hub, men finner den ikke. Tv er en 2015 modell Samsung 55 ‘ UE. Hva kan jeg gjøre?

  6. hadde det ikke vært bedre det stod hva man skal gjøre enn att alle brukere må kontakte dere på mail?

  7. Har oppdatert til siste programvare på TV.
    Får beskjed om at jeg bruker en utdattert app, men finner ingen mulighet til noen annen app. Klikker på obs knappen og får se TV, men dette er ikke en god UI løsning. Hvordan får jeg gjort noe med dette?

  8. Beklager problemene du opplever. Kampene kan spilles av via direktekanalene (Direkte TV), de sendingene som går utenom dette må du inntil videre dessverre spille av fra en annen enhet.

  9. Får ikke logget inn på tv2 sumo på smart tv. Samsung. Kommer opp feil passord, men på iPhonen, Mac og iPad så er det ikke noe problem

  10. Hei! Har prøvd denne på TV UE48HU7505 og UE55H8005 på fiber med 25/25 Mbps. På PL Premium “lagger” TV’en når kameraet følger spillere eller ball. Uansett innstillinger i bilde i Motion Plus hakker bilde. Har prøvd denne på Apple TV og og det fungerer dårlig der og. Sending via mottaker eller parabol funger bra. Så denne App’en burde ikke selges med PL Premium. Har noen et godt forslag? Tror det ikke er en god nok teknisk løsning enda?

  11. Hei,

    Kornete bilde på min Samsung UE46F6345SBXXE på fotballkamper, feks nå under WBA – MCI. Virker som appen stadig søker etter bedre signal, men nettet skal være mer enn godt nok. Dette problemet hadde jeg også i fjor under PL-sendinger.

  12. OK, takk for svar 🙂 Hva med Xbox One, er det noe i horisonten der?

  13. Hei David! Dessverre, ingen ny info enda. Hvis vi får vite noe vil vi selvsagt opplyse om det. Dersom du ønsker noe umiddelbart, ville jeg undersøkt andre muligheter 🙂
    Hilsen Petter

  14. Hei! Prøv å oppdatere din Samsung Smart TV så skal det løse problemene du opplever. Dersom du fortsatt opplever problemer, kan du sende oss en mail på sumo@tv2.no så kan vi hjelpe deg der. Hilsen Christine

  15. Når jeg går inn på sumo-appen på tven så skjer det ingen ting, og ingen programmer kommer opp. Når jeg prøver å logge inn kommer det at en feil oppstod. Slik har det vært i flere dager. Hva kan dette komme av?

  16. Takk for tilbakemelding Stig, har du mulighet til å sende en sak til kundesenteret på dette? Vi behøver litt mer informasjon for å feilsøke, så ta gjerne med fastvareversjon installert på ditt TV samt modellnummer: http://ow.ly/tomHv

  17. Hei Eirik! Dessverre er det en bug i appen som gjør at live-innhold som ikke går på direktekanalene (som eksklusive fotballkamper) ikke kan spilles av. Vi har sendt dette til utviklerne for feilretting, men det ser ut til at de har problemer med å fikse denne feilen. Beklager ventetiden!

  18. Hei Aleksander! Det vet vi ikke enda. Nå har vi allerede til Samsung og LG, så det er ikke umulig at vi vil se på mulighetene for enda flere plattformer i fremtiden 🙂
    Hilsen Petter

  19. Hei! Kommer TV2 Sumo-appen til å dukke opp på Philips Smart-TV’er etter hvert? 🙂

  20. Nei, desverre. Vi fikk ikke velge programvareoppdatering under kundesupport. 🙁

  21. Hei.Problemet på skjermen min er den dårlige kvaliteten på bildet. Jeg klarer så hvitt å se ballen når jeg ser på fotball kamper. Når jeg kommer inn på Tv2 Sumo, får jeg beskjed om å oppdatere hver gang jeg går inn på Appen.

  22. Hei Irene! Ut i fra det jeg kan se er denne TVen produsert i 2010. Vi støtter kun TVer som er produsert i 2012 eller senere, så det ser dessverre ikke ut til at vi støtter TVen din. Beklager det! Hilsen Martha

  23. Hei
    Vi har en Samsung UE55h6475su og i går 14 januar 2015 virker sumo i dag gjør den ikke.
    Alle apper bortsett fra sumo og viaplay virker.
    Ingen oppdatering ligger der men jeg vet at appen på min telefon ble oppdatert 12 Jan.
    Sumo er ikke oppdatert siden 12 juni ifølge smart tv. Den står på oppdater automatisk men har også sjekket etter oppdateringer og finner det ikke. Hva skjer liksom???

  24. Vi jobber med å utvikle løsninger for flere Smart TV-modeller nå, så forhåpentligvis får vi på plass en løsning for LG også snart 🙂

  25. Dersom du kan sende oss en epost til sumo@tv2.no med informasjon om din enhet (modellnummer/fastvare), samt når problemet oppstår (direktesendinger/opptak) hadde det vært fint! Da kan vi feilsøke dette nærmere sammen, og også koble inn teknisk.

  26. Ja tv’en min er satt opp til å oppgraderes automatisk når den kommer en oppdatering så skal være siste versjon. Finnes det noe logger eller lignende det går an å se på? Jeg er utvikler selv så kan antagelig bidra hvis det er mulig å finne noe informasjon om hva som feiler.

  27. et lite tips,når jeg kobblet tv til trådløst,ordnet problemene seg for min del,så nå er sumo oppe og går

  28. Så ikkje hva det stod. Får opp bildene no, men sliter med at den bare står på buffering innimellom. Kom inn nå så håper alt løser seg snart

  29. har også siste oppdatering og resatt smarthub,men får ikke logget meg på sumo,sumo funker greit på pc,,tv er en samsung h6505

  30. Hei Imad! Beklager sen tilbakemelding her. Jeg vil gjerne at du sender en mail til oss om dette, da dette gir oss mulighet til å feilsøke litt mer. Bare send akkurat det samme som du skrev her, så skal vi hjelpe deg videre. Hilsen Martha

  31. Hei Morten! Da kan du prøve å resette SmartHub og oppgradere til nyeste programvare på TVen din. Send også gjerne en mail til oss med informasjon om modellnummer, produksjonsår og programvaren som er installert. Da kan vi sende dette videre til teknisk, så de kan feilsøke litt. /Martha

  32. Beklager at du opplever dette problemet! Forslag til løsning er å resette SmartHub og oppdatere til nyeste programvare på TVen. Det er ikke alltid den er tilgjengelig direkte via TV, så det er mulig at dette må gjøre ved å laste oppdateringen ned på datamaskinen din og oppdatere via USB. Uansett kan du gjerne sende en mail til sumo@tv2.no med modellnummer og den installerte programvaren, så kan vi sende tilbakemelding om det til teknisk.

  33. Beklager at dere opplever dette problemet, og takk for tilbakemelding på løsning Ole Fredrik, skal undersøke det litt videre. Uansett kan dere gjerne sende oss en mail på sumo@tv2.no med modellnummer og programvaren, så vi har mulighet til å sende litt informasjon videre til teknisk. /Martha

  34. Hei fant en fiks. Gikk inn på rutern min og la til ipen til tven på en QoS user specify rule list og ga den høy prioritet . Da funka det med en gang. Virka som sumo ikke hadde tilgang på nett før dette.

  35. Ja det ble gjort i går uten suksess. Måtte ta via usb. Hvilken programvare versjon oppdaterte du til? La inn 002014 her

  36. Men har du prøvd det som stod der i går? Hadde akurrat samme problemet i går, men funket når vi gjorde det som stod der fungerte det.

  37. Har samme feilen jeg og. Prøvd tilbakestill og reinstall av alt men ingen suksess. Irriterende når det er PL

  38. Dette er utført for lenge siden. og har den nyeste versjon . Det har virket i tre uker så det er nok ikke der problemet ligger. Tror det er mange som har problemet.

  39. Appen virker ikke lenger på smart tv. Har reinnstall. Og virker ikke. Får opp logo tv2sumo hjem min sumo programmer etc men ingen bilde av programmer. Trykker på min sumo og logger inn. Får noe feilet prøv igjen

  40. Supert å kunne se Tv2Sumo på SmartTV, MEN DA MÅ DET DA FUNGERE Å LOGGE SEG INN !!!!!!!!!!! Mest irritable jeg noensinne har opplevd. Kommer til 2-3 tegn så slettes alt og jeg må begynne på nytt, om igjen og om igjen!!! Så da blir det til at jeg heller velger noe fra konkurrentene!!! Takk for ingenting…

  41. Vi jobber med å utvikle applikasjoner til flere Smart TV-modeller, men foreløbig har vi ikke informasjon om hvilke og når disse eventuelt lanseres. Følg gjerne med her på bloggen for oppdateringer 🙂

  42. Beklager sent svar Kent Inge! Send gjerne en epost til vår supportavdeling med modellnummer samt installert versjon av fastvare, så kan de feilsøke dette problemet nærmere 🙂

  43. Har også slitt med det samme problemet i en uke nå, buffring flere ganger hvert minutt. Nå har det oppstått et nytt problem. Når jeg åpner appen Sumo, kommer beskjeden:”Feil. Det er oppstått problemer med nettverket og applikasjonen vil nå lukkes. Vennligst kontroller din nettverkskobling”
    Heg har sjekket min nettverkskoblingm og alt virker OK. Når jeg går inn på andre apper går det helt fint(Netflix, vgtv).
    Jeg har også restartet, slått av strømmen et par ganger for å se om det hjelper uten hell.
    Mitt tv er en 55″ 2014 modell

  44. Har sendt e-post til dem om saken. Har også tatt videoopptak av hvordan det ser ut, og informert dem om at jeg kan sende over dersom nødvendig. Kan svare til deg her når jeg får tilbakemelding fra dem.

    Og ja, mildt sagt irriterende 😉 Hehe.

  45. Opplever helt lik oppførsel på min Samsung UE55F8005, mildt sagt irriterende. Kan se ut til å være relatert til direktesendinger? Opplever ikke det samme om jeg bruker laptop eller Chromecast, selv om sistnevnte gir veldig dårlig bildekvalitet.

  46. Det er rart dere kun lager til enkelte merker.. Når vil det bli mulig å se Sumo på Philips smart tv?

  47. Hei, når blir det mulig å caste sumo via iPad (iOS) og chromecast til tv? Bare så det er nevnt så er dette mulig med NRK

  48. Justering av Motion Pluss gjorde trikset. Trengte ikke å slå helt av, instillingen “Tilpasset” fungerte også. Takk for hjelp.

  49. Så ut til å fungere bedre på direkte tv. Men baller flimrer, noe den ikke gjør når jeg ser på vanlige kanaler på tv’en. Jeg har en uhd tv fra samsung. Kan det ha noe med det å gjøre? Flimrer mest når den er i lufta. Resten av bildet er ganske bra.

  50. Hei,har kjøpt samsung hjemmekino(hte4200xe)blu ray.
    Utelukkende for å få tilgang til tv2sumo appen på smart hub.
    Hvorfor finner jeg den ikke der! (Har oppdatert)

  51. Ja brukte henvisningen fra forsiden. Skal prøve direkte neste gang. Ha det noe med at den glemmer innloggingen min også?

  52. Ser du kampen via henvisningen på startsiden?

    Velg heller “Direkte TV” og deretter kanalen kampen går på, f.eks Sport Premium. Opplever du bedre kvalitet her?

  53. Jeg opplever også dette med grønt og hakking 3-4 ganger på min smart-tv. Glemmer også innloggingen min med ujevne mellomrom.

  54. Vi vurderer utvikling av apper til nye Smart-TV merker, men det er foreløpig ikke klart hvilke produsenter som skal prioriteres. Ditt ønske er notert, og vil bli tatt videre til utvikling.

  55. Nei, vi har dessverre ikke fått informasjon om når appen vår kommer til Panasonic TV. Vi kommer med oppdateringer så snart vi har mer informasjon. 🙂

  56. Noe nytt angående lansering av TV2 Sumo app for Panasonic TV, nå som til og med NRK begynner å tilrettelegge for de ulike merkene?

  57. Jeg har samme TV, og hos meg flimrer bildet i grønt øverst og bildet hakker da i noen sekunder. mens lyden er helt fin. Har prøvd sportsmode, men det hjalp ikke. Har sjekket, og har siste versjon av både TV2sumo appen, og siste firmware på TV.

  58. Beklager sen tilbakemelding Theo, kan du sjekke om det ligger en oppdatering til firmware på TV’en? Da må du avslutte Smart Hub, gå til Meny og velge Kundesupport/System. Her ligger eventuelle programvareoppdateringer. Dersom det ikke er noen tilgjengelig, kan du kontakte support på sumo@tv2.no.

  59. Takk for respons. Det viser seg at det kun var et problem så lenge jeg brukte WLAN på TVen (Samsung UE55F8005). Dette var ekstremt ustabilt og mistet forbindelsen ved det minste “dupp” i signalstyrke. Logget så inn på WLAN igjen og da måtte jeg også logge på i appen. Har siden dette koblet til kabel og livet med TV 2 Sumo har blitt vesentlig mer hyggelig, uten stadige innlogginger 🙂

  60. Hei trydis! Vi opplever ikke dette hos oss, og har heller ikke mottatt noen særlige henvendelser rundt dette. Kan du kontakte oss på mail så kan vi se litt nærmere på det? 🙂 /Petter

  61. Hei Michael, ja vi har fått noen tilbakemeldinger om dette og vi jobber med å bedre kvaliteten ytterlighere. Når det er sagt så er det også ulike inntillinger på TV som kan gi bedre bilde. Har du noe som heter “sports mode”?

    Mvh Iselin

  62. Planer om å oppdatere appen, så vi slipper å logge inn hver gang? Ganske knotete og lite brukervennlig.

  63. Hei! Har en Samsung 65″ 3D Smart LED-TV UE65HU7505XXE. Det er en Ultra-HD (4K) TV. Jeg får ikke logget inn. Står og prøver i ca. 1 minutt, så får jeg beskjed om at innlogging feilet. Jeg vet at det er korrekt passord da jeg har testet det på både PC, iPad og Apple TV. Hva er galt?

  64. Det ser dessverre ikke slik ut. Hvis du går i Samsungapps kan du søke etter appen der. Hvis den ikke dukker opp støtter vi nok ikke TVen.

  65. Hei Christian! Det kan vi! Det høres ut som om du har en eldre versjon av programvaren på selve TVen, ikke av appen. Vi anbefaler altså at du oppgraderer denne.

    Slik gjør du dette: Avslutt Smart Hub (velg en annen HDMI-inngang), og trykk “Meny” på fjernkontrollen. Sjekk under System eller Kundesupport (menyvalg varierer fra modellene) om Programvareoppdatering er mulig på TVen din.

    Dersom du kan oppdatere, må du gjøre dette. Når installeringen er fullført, bør du restarte TV før du forsøker avspilling igjen.

    Vi ser imidlertid at ikke er alle Smart-TV’ene finner siste versjon programvare under Kundesupport. Da må siste oppgradering gjøres vis USB-minnepinne.

    Her ser du hvordan dette gjøres: http://skp.samsungcsportal.com/integrated/popup/HtgDetailGuide3.jsp?seq=8641&cdsite=in

    Noen bedring?

  66. Hei,
    Eg har en Samsung Smart TV UE55ES8005. Det ser ut som TVen har lastet ned appen og oppdatert den selv. Det er versjon 1.200. Når eg starter appen kjem det ein beskjed at det ser ut som eg har ein eldre versjon av programvaren og dermed vil få problemer med vedioavspillingen. Og det stemmer avspilling fungerer ikkje. Kan dere hjelpe?

    Mvh
    Christian

  67. Da tenker jeg det er på sin plass at Dere lager en app som virker for flere brukere. Det må jo være fortjeneste i å gjøre det, istedenfor å miste abonnenter…

  68. Da vil jeg heller ikke ha abbonementet! Tegnet det for 2-3 dager siden og du kan sikkert ordne for at det annulleres!? For dette må jeg si er litt i overkant dårlig!

  69. Hei! Jeg finner heller ikke TV2 Sumo-appen på min HT-E6730W med programvareversjon 1019.3 som er den siste tilgjengelige versjonen iflg. Samsungs supportsider (http://bit.ly/1bJ0rlQ). Finnes det en løsning på dette?

  70. Fungerer fortsatt ikkje dette. Har fortsatt 33 versjon. Verken sumo eller viaplay fungerer som det skal. Hva heter filen eg kan laste ned på minnepenn da?

  71. Blir denne noen gang tilgjengelig på eldre Samsung TVer? Har en UE46D-tv. Blir Sumo evt tilgjengelig på Apple TV? Airplay har en tendens til å være ustabil..

  72. Fungerer fortsatt ikkje dette. Har fortsatt 33 versjonen. Finnes ingen oppdateringer… fins det en plass å laste ned 40 versjonen så eg kan overføre via usb?

  73. Vi har mottatt din henvendelse, og vil behandle den så fort som mulig.
    Ticket ID: WEZ-682877
    Emne: Re: New comment posted on Se Sumo på Samsung Smart-TV

    Vennligst bruk dette saksnummeret ved alle henvendelser om denne saken.
    Her kan du sjekke status på henvendelsen din:
    http://webtvsupport.tv2.no/go.php?action=viewticket&ticketid=309885&email=notify-17a21332-98b0-11e3-a346-003048de3832@disqus.net&key=m2vxe5dq&group=webtv

    Du får da en liste over alle dine tidligere saker og du ser alle epostene som er sendt og besvart. Hvis du har ventet lenge på et svar, kan det være at epostserveren din ikke har mottatt eposten vi har sendt. Gjennom linken ovenfor kan du likevel lese vårt svar.

    Vennlig hilsen
    TV 2 Sumo brukerstøtte

  74. Har du avsluttet Smart Hub før du åpner Meny – System / Kundesupport? I så fall bør du kontakte Samsung support, de hjelper deg raskt med dette!

  75. Sumo-appen trenger ikke oppdatering, men trolig programvaren på TV. Har du sjekket etter oppdatering under Meny – System/Kundesupport? Husk at Smart Hub må avsluttes før du går inn her.

  76. Hei. Har en Samsung UE55ES8005. Når jeg ser f.eks “A Modern Family” hender det ofte at sumo stanser og fryser helt. Deretter skrur tv’n seg av og på. Har også problemer med streaming av serier. Bildet buffrer ikke men er mye “ghosting” på bildet. Filmer og direkte tv fungerer bedre. Har siste programvare. appen stopper ofte opp og skrur av/på tv’n.

  77. Hei! Har samme problem som mange andre her. Får beskjed om at jeg må oppdatere programvare. Har prøvd alt som er skrevet tidligere, men får ikke oppdatert tv2 sumo appen. Noe andre forslag?

  78. Hei. Når jeg skal se Sumo via min Samsung smarttv får jeg beskjed om å oppdatere programvaren, men den går ikke an å oppdatere fordi den er grå. Hva gjør jeg da?

  79. Jeg har prøvd TV2 Sumo-appen på min Samsung smart TV. Der finner jeg bare dagens og noen av gårsdagens OL-sendinger. Hva skal jeg gjøre for å få spilt av tidligere øvelser? Jeg ser at de er tilgjengelige på nettet, men finner de ikke i appen på min Samsung TV.

  80. Vi har mottatt din henvendelse, og vil behandle den så fort som mulig.
    Ticket ID: HKW-645557
    Emne: Re: New comment posted on Se Sumo på Samsung Smart-TV

    Vennligst bruk dette saksnummeret ved alle henvendelser om denne saken.
    Her kan du sjekke status på henvendelsen din:
    http://webtvsupport.tv2.no/go.php?action=viewticket&ticketid=307508&email=notify-7e79c4ba-9423-11e3-8959-00259035e646@disqus.net&key=59b7ssno&group=webtv

    Du får da en liste over alle dine tidligere saker og du ser alle epostene som er sendt og besvart. Hvis du har ventet lenge på et svar, kan det være at epostserveren din ikke har mottatt eposten vi har sendt. Gjennom linken ovenfor kan du likevel lese vårt svar.

    Vennlig hilsen
    TV 2 Sumo brukerstøtte

  81. Vi har mottatt din henvendelse, og vil behandle den så fort som mulig.
    Ticket ID: IER-593338
    Emne: Re: New comment posted on Se Sumo på Samsung Smart-TV

    Vennligst bruk dette saksnummeret ved alle henvendelser om denne saken.
    Her kan du sjekke status på henvendelsen din:
    http://webtvsupport.tv2.no/go.php?action=viewticket&ticketid=307494&email=notify-f73167a2-9421-11e3-8959-00259035e646@disqus.net&key=22qfiawx&group=webtv

    Du får da en liste over alle dine tidligere saker og du ser alle epostene som er sendt og besvart. Hvis du har ventet lenge på et svar, kan det være at epostserveren din ikke har mottatt eposten vi har sendt. Gjennom linken ovenfor kan du likevel lese vårt svar.

    Vennlig hilsen
    TV 2 Sumo brukerstøtte

  82. Vi har mottatt din henvendelse, og vil behandle den så fort som mulig.
    Ticket ID: BHN-356398
    Emne: Re: New comment posted on Se Sumo på Samsung Smart-TV

    Vennligst bruk dette saksnummeret ved alle henvendelser om denne saken.
    Her kan du sjekke status på henvendelsen din:
    http://webtvsupport.tv2.no/go.php?action=viewticket&ticketid=307291&email=notify-e2e7bea6-9410-11e3-af14-003048de3832@disqus.net&key=x3cmgt5w&group=webtv

    Du får da en liste over alle dine tidligere saker og du ser alle epostene som er sendt og besvart. Hvis du har ventet lenge på et svar, kan det være at epostserveren din ikke har mottatt eposten vi har sendt. Gjennom linken ovenfor kan du likevel lese vårt svar.

    Vennlig hilsen
    TV 2 Sumo brukerstøtte

  83. En enkel og greit måte å unngå den verste irritasjonen over at man må logge inn “ofte” er å legge inn en mulighet til å lagre brukernavn og passord. Det er frustrerende å skulle sitte med fjernkontrollen for å taste inn brukernavn og passord, alle som har forsøkt fjernkontrollmanøvreringen vet at det er noe herk.

  84. Hei.
    Jeg koblet den ene tv’en opp på kablet nettverk i steden for trådløst. Det ble en markant forbedring.
    Har siste oppdatering på tv’en ja, men tydelig at det er sårbart med trådløst nett.
    Så kampen i kveld uten problemer, så nå gleder jeg meg til i morra!
    YNWA

  85. Det gjør det nok ikke Ketil! Selv om vi opplever stor pågang nå under OL vil du får svar rimelig kjapt 🙂

  86. Har gjennopprettet SMART-Hub til fabrikkinstillinger èn gang, har ikke prøvd med selve Blu-Ray spilleren. Men den VET jeg har rett versjon, snakket med Samsung i går.

    Nei, sumo er ikke å finne i Samsung apps store. Har VGTV, HBO, Netflix, Plex, Adressavisen osv…
    Har søkt med søkeord “sumo” “tv2” “tv 2” “tv2 sumo” osv. Også gått igjennom mest populært.
    “Samsung App” -appen har versjon 1.123.

  87. Da skal appen være tilgjengelig på din enhet, så dette var merkelig!
    Du får ikke opp Sumo i det hele tatt?
    Har du noen mulighet til å gjenopprette spilleren til fabrikkinnstillinger?

  88. Det er en 2011-modell. “D” bestemmer det. UE55–>D<– 8005
    Samsung
    F = 2013
    E = 2012
    D = 2011
    C = 2010
    B = 2009
    A = 2008

    Din modell er altså dessverre ikke støttet av vår app.

  89. Sålenge du har riktig versjon til din TV så skal nok dette være rimelig sikkert Morten.
    Hvilken modell du har står på baksiden av din TV, så er du sikker 🙂

  90. Samme til deg Remi, følg anvisningen til Håvard nedenfor her, hvis det ikke fungerer når du oppdaterer til siste programvareversjon.

  91. Følg anvisningen til Håvard nedenfor her, hvis det ikke fungerer når du oppdaterer til siste programvareversjon.

  92. Vi har dessverre ikke noen app til Apple-TV. Det er ikke sannsynlig at det vil komme noen app for

    denne heller i fremtiden, men du kan streame en del innhold fra din i-device til Apple-TV via AirPlay 🙂

  93. Jeg har en HT-E5000Series_ZF (5530) Blu-Ray spiller med Smart-Hub fra 2012.
    Firmware på denne er oppdatert, og er: 1019.3
    SMART-HUB oppdaterer seg selv, (2 oppdateringer i Januar bla.a) og har versjon 4.5901-5.0

  94. Har en samsung ue 46es6305 . Siste oppdatering er 001033. Får beskjed om at eg har eldre oppdatering og kan få problem med videoavspilling. Får sett enkelte filmer men ikkje direktetv. Ka gjer eg då? Støtter ikkje tven min dette?

  95. Det er en 2011-modell. “D” bestemmer det. UE46 –>D<– 6545
    Samsung
    F = 2013
    E = 2012
    D = 2011
    C = 2010
    B = 2009
    A = 2008

  96. Har en UE55ES8005. Får beskjed om at app trenger oppdatering når jeg starter Sumo. Finner ikke noe mulighet for å oppdatere da dette skal skje automatisk. Når jeg prøver å starte stream så starter buffring men skjermen går i svart får så etter en stund så kræsjer appen. Versjoninfo 1.1

  97. Fryktelig ustabil app på begge mine to smart-tv av nyeste modell. Dette virker som et uferdig produkt på smart-tv. I mellomtiden så må jeg streame fra iphone via apple-tv. Hvorfor er smart-tv appen så ustabil i forhold til iphone/Ipad appen??

  98. Vet ikke hvor lenge Tv-Appen lå til godkjenning hos Samsung, men tar vel like lang tid med BluRay/Smart Hub også
    Forstod det sånn at de sistnevnte var innsent til app-godkjenning hos Samsung den 4.Januar (-14), så regner med det tar et par-tre måneder ivertfall. +evt. forandringer som Samsung krever…

  99. Hvordan kan man spole raskt? Vil se innspurten på Marcialonga. Bruker app på Samsung TV. Kommer 1 minutt framover hver gang jeg trykker på “neste spor/ spol raskt” knappen (via App på iPhone). Innspurten er etter 5 timer. Må altså trykke 300 ganger… Help please.

  100. “Appen er tilgjengelig på Samsungs Smart TV-modeller fra 2012 og oppover, samt Samsung BluRay spillere fra 2012 og oppover”

    Må gjøre dere informert om at dette ikke stemmer helt. Appen er ikke tilgjengelig for Samsung BluRay spillere.
    Synes det er rart dere ikke har fjernet denne feilinformasjonen enda…

  101. Vinnerne har fått beskjed, så vi vil legge ut navn så fort vi har fått tilbakemelding. 🙂

  102. Filene som leveres til Smart-TV appen er MP4, men vi benytter Smooth Streaming / Silverlight til PC/Mac.

  103. Den skal være tilgjengelig på 8005-modellene fra 2012, men du bør sjekke om det ligger programvareoppdatering tilgjengelig unde Meny – Kundesupport / System.

  104. Nei dessverre, appen kan kun benyttes på modeller fra 2012 (4-serien). Vi forsøker å finne en løsning for eldre modeller, men kan ikke love noe enda.

  105. Når Chrome åpner opp for utvikling på plattformen kommer vi til å ta en avgjørelse på dette, men vi ønsker svært gjerne å være tilgjengelig på Chromecast 🙂

  106. Jeg har UE46ES8005UXXE. Sumo app’en er installeret og starter opp, men jeg får feil på alle videoer.
    TV’en ble oppdatert med siste firmware i dag, men det funker fortsatt ikke.

  107. Har tre Samsung TV’er med Smart HUB. Ett kjøpt i 2011, og to ulike 8005 modeller i 2012. Alle streaming tjenester jeg benytter har velfungerende Apper som er tilgjengelig på samtlige TV’er, Viaplay, HBO, Netflix og VGTV for å nevne noen, men når nå endelig TV2 også greiser å snekre sammen en App er den utilgjengelig på samtlige ! Jeg er for å si det svært forsiktig ikke særlig imponert, og vurderer fremtidig kundeforhold som svært usikkert 🙁

  108. Du har rett i at appen til Android er svært forsinket, årsaken til dette er at det oppstod problemer i forbindelse av rettighetsbeskyttelse av programmer på enkelte enheter. Dette er nå endelig løst, og appen er planlagt lansert i februar (forhåpentligvis før OL).

  109. Vi vurderer andre merker fortløpende, foreløbig er det ikke tatt avgjørelse på hvilke merker som skal prioriteres. Men melder videre om ditt ønske!

  110. Årsaken til dette er at modeller fra 2011 dessverre ikke har støtte for filformatet Sumo benytter.

  111. Vi er allerede godt i gang med utvikling av en app til Playstation 3 og 4, Xbox er foreløbig noe usikkert.

  112. Jeg synes det har tatt vel lang tid med Android, er vel 2 år siden jeg først hørte at en sumo-ansatt skrev at de jobber med en Android app. At det ikke var ferdig da (2012) var greit nok, ting kan ta tid, men at vi ikke i 2014 enda har en Android-app er smått utrolig, siden det er det største mobile operativsystemet i verden. Og tenker ikke så mye på meg selv, jeg bruker stort sett PC, men vet at mange etterlengter appen.

    Vet at det er forskjellige systemer på de forskjellige TV-merkene, håper de kommer fram til en felles standard for apper der snart…

  113. Hei.
    Hvorfor finner jeg ikke Karl & Co på min smart tv.
    Har søkt etter den.
    Jeg finner den Mac/Pc

  114. Om vi lanserer på andre modeller er en vurdering opp mot markedsandeler, samt tekniske spesifikasjoner. Det er noe vi ser på, men jeg kan ikke love noe på nåværende tidspunkt.

  115. Om vi lanserer på andre modeller er en vurdering opp mot markedsandeler, samt tekniske spesifikasjoner. Det er altså noe vi ser på, men jeg kan ikke love noe på nåværende tidspunkt.

  116. Vi er klar over det, men det er tekniske forskjeller i videoavspilling mellom 2011- og 2012-modellene som gjør at denne appen dessverre ikke fungerer på eldre modeller enn 2012. Beklager!

  117. Spørsmålet har vært stilt av andre lenger ned i tråden her, men forble ubesvart. Så da stiller jeg det på nytt: hvorfor ikke til 2011 modeller? De har også smart hub……..

  118. At vi prioriterer et enkelt merke kan enkelt forklares med at samme app ikke vil fungerer for de forskjellige merkene, og at vi ikke har ressurser til å utvikle så mange apper som vi gjerne vil samtidig. Ettersom de fleste har Samsung Smart-TV følte vi at det var naturlig at dette merket ble prioritert.
    Utviklingen av android har pågått parallelt og i lengre tid, men ettersom denne skal fungere på flere forskjellige plattformer har den vist seg å ta lengre tid å utvikle.

  119. Apper til andre Smart-TV merker vurderes, men foreløpig er det ikke klart hvilke produsenter som skal prioriteres.

  120. Vi vurderer utvikling av apper til nye Smart-TV merker, men det er foreløbig ikke klart hvilke produsenter som skal prioriteres.

    Appen til androide nettbrett håper vi kommer før OL!

  121. Hn, har MX men hvordan åpner du videoen i den? Får bare opp “ikke tilgjengelig” når jeg er på sumonettsiden på mobilen

  122. Last ned MX Player. Da kan du åpne Sumo-videoer fra browseren. Kan vise Sport Premium-kanalene direkte hvis man ønsker det.

  123. Bør komme til Philips Smart TV ! Nettopp kjøpt Philips TV og så kommer det til Samsung, kan det ikke være så vanskelig å programmere dette til de andre leverandørene av TVene.

  124. Historien er nesten sann, bortsett fra at kronprinsen ikke stilte seg i wc-kø. Vi hadde en VIP avdeling på Siste Indre, og den var nær nødutgangen som vendte ut mot Hamar Arbeiderblads bakgård. Puben var så stappe full at det var nesten umulig å komme seg ned til toalettene, så Willem valgte bakgården av den grunn. En norsk politi ble satt som vakt på innsiden av døra, mens en nederlandsk livvakt ble med ut.
    Forøvrig drakk prinsen 5 halvlitere den kvelden, noe som var litt spesielt da nederlenderne stort sett ville ha 0.25 l. med mye skum. Husker ikke at han gjorde opp for serveringen, men skitt au!

Det er stengt for kommentarer.